Όσον αφορά στη μουσική επένδυση των έργων του ο Kaurismaki αποδεικνύεται φοβερά εκλεκτικός. Ο, τιδήποτε επιλέγει να χρησιμοποιήσει έχει προηγουμένως ενσωματωθεί στο Καουρισμακικό σύμπαν: Οπαδός του Tchaikovsky (έχει επανειλημμένα χρησιμοποιήσει την συμφωνία No. 6, “Pathétique” - εντοπίζεται σε επτά τουλάχιστον ταινίες του) και του Shostakovich (σε πέντε ταινίες). Αγαπάει με πάθος το φινλανδικό ταγκό και ειδικότερα τον βασιλιά Olavi Virta ( το “Sä et kyyneltä nää” - You will not see a tear χρησιμοποιήθηκε σε τρεις ταινίες: Calamari Union/ Drifting Clouds/ Lights in the Dusk), τον Reijo Taipale, τον Henry Theel, τον Markus Allan, τηνAnnikki Tähti και τον Τapio Rautavaara. Είναι θαυμαστής του Εσθονού βαρύτονου Georg Ots και του Σουηδού τενόρου Jussi Björling. Έχει χρησιμοποιήσει αισθηματίες του chanson francaise όπως τον Serge Reggiani και τον Fred Gouin. Κοντά στους αστικούς μύθους που επιλέγει να παρουσιάσει θα μπορούσε να συγκαταλέγεται και ο Blind Lemon Jefferson. Η λίστα περιλαμβάνει ακόμα ροκαμπιλάδες κάφρους όπως οι Melrose, ηλικιωμένη φολκ του Toshitake Shinohara και Masao Onose, ιάπωνες βιρτουόζους της παρωδίας Crazy Ken Band, σέρφερς όπως οι The Blazers, ροκίζουσα σόουλ με τους The Regals, ορχηστρική άκα Anssi Tikanmäki, ροκ-κάντρυ με τον Marko Haavisto & το συγκρότημα Poutahaukat, Badding Rockers, άγγλους wannabe Beatles (που αφού είδαν κι απόειδαν στην Βρετανία, μετανάστευσαν στην Φινλανδία όπου και μεσουράνησαν την δεκαετία του 60') The Renegades, παράξενους τύπους με ονόματα όπως Harri Marstio και Antero Jakoila (όχι δεν είναι στριμμένο άντερο) καθώς και μακαρίτες βετεράνους όπως ο Joe Strummer. Συνεχίζει με Carlos Gardel και τελειώνει με Leningrad Cowboys.
Όλα αυτά βρίσκονται στο έργο του τόσο ανακατωμένα και συνάμα σε τέτοια άτακτη αρμονία με αυτό που δεν βρίσκουν κανένα θεατή αδιάφορο. Ακόμη και ο Joe Strummer στο I Hired a Contract Killer ερμηνεύει κάτι μεταξύ ροκ-ρέγκε-ποπ, ένα συμπίλημα μουσικών ιδιωμάτων που καλύπτει μια περίοδο σαράντα και πλέον χρόνων. Αυτό συμβαίνει διότι συχνά η μουσική χρησιμοποιείται ως υποκατάστατο διαλόγων/ σε αντίστιξη. Επομένως, κάθε μουσικό ύφος οφείλει να προσεγγίζει αυτό που θα έπρεπε αλλιώς να ειπωθεί.
VIDEOS
1. Arvottomat (1982) - The Worthless
2. Crime and Punishment (1983)
3. Calamari Union (1985)
4. Rocky VI (1986), short
5. Varjoja paratiisissa (1986) - Shadows in Paradise
6. Thru the Wire (1987), short
7. Rich little bitch (1987), short
8. L.A. Woman (1987), short
9. Hamlet liikemaailmassa (1987) - Hamlet Goes Business
10. Ariel (1988)
11. Leningrad Cowboys Go America (1989)
12. Tulitikkutehtaan tyttö (1990) - The Match Factory Girl
13. I Hired a Contract Killer (1990)
14. Those Were The Days (1992), short
15. These boots (1992), short
16. La vie de bohème (1992)
17. Pidä huivista kiinni, Tatjana (1994) - Take Care of Your Scarf, Tatiana
18. Leningrad Cowboys meet Moses (1994)
19. Total Balalaika show (1994)
20. Kauas pilvet karkaavat (1996) - Drifting Clouds
21. Juha (1999)
22. Mies vailla menneisyyttä (2002) - The man without a past +1, +2, +3
23. Dogs have no hell (2002), short
24. Laitakaupungin valot (2006) - Lights in the dusk
"American cinema is dead, the European one is dying - and I'm not feeling particularly well either."